Boaventura a Säo Jorge

Dvě místa s překrásnými vyhlídkami.
Když opustíme Ponta Delgadu a jedeme směr Sao Jorche projedeme malým městečkem Boaventura. Když se dáme u kostela vlevo, přijedeme k malému místnímu hřbitovu s vyhlídkou Miradouro do Cemitério da Boaventura a doprava od kostela je sjezd na Miradouro de São Cristovão i s restaurací Restaurante São Cristóvão (někdy bývá zavřená!?). To opravdu stojí za zastávku.

Pokračujeme dál směr Sao Jorche a v  Casa de Campo do Arco de São Jorge zase můžete obdivovat staré kamenné domky.
V tomto malém městečku Arco de Sao Jorge  je opět otevřená malá vinotéka či Museu do Vinho e da Vinha s ochutnávkou madeirského vína značky Miles. Více z historie vína: https://www.milesmadeira.com/. Připravují zde i koktejly.
K návštěvě láká i Roseiral Rosarium, které však nehodnotím za nejlepší.

V zatáčce před městem São Jorge před hotelem Cabanas Sao Jorge Village se zastavte opět na krásné vyhlídce Miradouro da Beira da Quinta.

Pokud odbočíte před městem São Jorge vpravo , zabloudíte do blízkosti méně navštěvované , ale krásné Levady do Rei (PR18). Nenáročná trasa vede  po vrstevnici hustou vegetací, kde se střídají eukalipty,vavříny a kapradiny. Levada je zakončená křišťálově  čistou tůní a prochází se vodopádem (záleží na průtoku vody). Časová náročnost tam a zpět je 3-4h podle tempa. ( Více viz Levady: Levada do Rei).

V blízkosti navštivte i starý mlýn- Moinho a Água de São Jorge.

São Jorge je oblast nejen s krásnými výhledy, ale i možnost příjemných treků. Za návštěvu stojí i místní kostel.
My směřujeme k pěší procházce k restauraci Cabo Aéreo Cafe, zde necháme auto a nastupujeme na trasu kolem Ruínas de São Jorge (kamenné zbytky cukrovaru) až k Ponta de Sao Jorche. Žel nedostaneme se až na konec, protože je průchod uzavřen a je velmi nebezpečné se vydat dál (již jeden turista to odnesl svým životem!). I tak je to příjemná procházka .
V restauraci Cabo Aéreo Cafe si neváhejte dát občerstvení s krásnou vyhlídkou Miradouro do Cabo Aéreo . Ceny jsou o něco vyšší, ale ugrilují zde výbornou čerstvou rybu i espetádu.

V blízkosti se nachází znovu otevřený Complexo Balnear do Calhau de S. Jorge
se dvěmi přírodními bezplatnými bazény pro zákazníky, mořem a bazénem v ústí řeky i s barem a restaurací Restaurante Calhau de São Jorge vedle.

Mezi výjimečné přírodní úkazy patří také poutní místo s malou kapličkou pod padajícím balvanem Nossa Senhora da Pedra vlevo od Ponta de São Jorge (prudký sestup!).