Vereda da Boca do Risco

Výhled na Orlí skálu v pozadí a Porto da Cruz

Vereda da Boca do Risco je co do krajiny jedna z nejkrásnějších tras v délce 12,4 km, kterou určitě doporučuji. Jdete stále po úbočí hor a užíváte si nádherné výhledy na drsné severní pobřeží.
Začnete levadou Maroços nad Machico hned za tunelem a cca po 3 km levada pokračuje do údolí, ale vy odbočte vpravo nahoru na “kozí stezku” u velkého schodu, nad kterým je malá cedule “Vereda da Boca do Risco”. Pokračujete tedy po stezce nahoru cca 150 m, nikoli po levadě - viz foto.

Nesmíte přehlédnout. Po ní půjdete stále nahoru. Místy je cesta i kamenitá, potom přechází v cestu lemovanou kapradinami, vřesovci a vavříny až se dostanete na vrchol Boca do Risco.

Tudy vede i Trail Running. Na tomto vrcholu se dáte vlevo na Larano- pokud míříte do Porto da Cruz- celá trasa měří necelých 13 km. Doleva byste se dostali na cestu směřující do Caniçal. Čeká vás nádherná stezka zalesněnou přírodou po úbočí strmých hor s překrásnými výhledy jak na východní cíp, tak na divoké pobřeží Porto da Cruz. Vřele doporučuji.
Na trasu se dostanete autobusem: č. 113 z Funchalu na zastávku Pico do Facho/Caniçal túnel. Návrat busem č. 53 z Porto da Cruz, kde jsou možnosti občerstvení i koupání.