Levada Monte - Jardim Botanico

Pokud jdete levadu dos Tornos z Monte, kam se dostanete z Funchalu městským autobusem č.20 nebo 21 z Praca da Autonomia, nejrychleji pak lanovkou, stane se výchozím bodem Chapelle de l’immaculée conceptionnad  nad lanovkou do botanické zahrady. Vašimi důležitými cíly budou Curral dos Romeiros (cca 20 min.od tohoto bodu přejděte přes silnici). Dál levada vede přes soukromý pozemek Choupana Hills Resort, jehož části vyhořely. Za cca 10 min. se ocitnete na úzké silnici před Quinta do Pomar. Zde necháte levádu za sebou tím, že se dáte doprava a sestoupíte. Po 20m uvidíte oplocenou kapli po levé straně, po necelých 10 min. prudkého klesání se úzká cesta stáčí doleva. Držte se stále rovně, jdete po ještě užší asfaltové stezce, která pokračuje opět strmě dolů, někdy po schodech (výhledy na Funchal). U baru Alto da Vista na Largo do Miranda, přejdete přes Caminho das Voltas a za dalších 10 min.dolů se dostanete až ke vchodu do botanické zahrady-  Jardim Botanico, která stojí za návštěvu.  Odtud se vrátíte zpět do Funchalu autobusem č.31 nebo taxi.
Trasa v délce 5,8 km a doba trvání 1,40 hod.