Levada dos Cedros

Levada dos Cedros - PR 14 vás zavede do tajemného pralesa Laurissilva, narazíte zde na stromy vysoké 30 až 40 metrů, většinou vavříny.
S délkou 7,2 km a předpokládanou délkou 3 hodin se řadí mezi levady střední obtížnosti. Začíná ve Fanalu na regionální silnici ER 209 a končí na stejné silnici, ale v oblasti Curral Falso. Nechá se jít v obou směrech, nesmíte přehlédnout tabule! Z oblasti Fanalu začíná vereda (stezka) strmě dolů po přírodních schodech.

Teprve pak přijdete k levadě ( vlevo je malý vodopád), po níž pokračujete až k silnici k místu Curral Falso. Zde se dostanete do těsného kontaktu s přírodním dědictvím ostrova, vychutnáte si klid a pohodu bez davů turistů v krásném přírodním parku. Občas se vám odkryjí pohledy na pohoří Paúl da Serra.
Když v závěru přejdete silnici ER209, můžete pokračovat dál dolů po vereda Ribeira da Janela (PR15) dalších 2,7 km až do městečka Ribeira da Janela.
Okruh zpět do Fanalu pokračuje po silnici mírně nahoru, asi po 40 min.dojdete k piknikovým lavičkám s krásným výhledem na údolí. Cca o 200m dále můžete opustit silnici a dát se širší lesní cestou, kterou dojdete do Lagoa-jezírko. Cestou je spousta cestiček, které lze využít, abyste nemuseli jít po silnici (viz mapy.cz).
K výchozímu místu se dostanete z Funchalu směr Paúl da Serra přes Ponta do Sol. Na křižovatce již na plošině Paúl da Serra směr Fanal, uvidíte malé parkoviště.
Pro ty, kteří mají pohybové problémy, je lepší jít levadu z Curral Falso k vodopádu a zase zpět. Vyhnete se tak strmějšímu sestupu nebo výstupu po schodech. Levada bývá po silnějších deštích zavřená kvůli blátivé cestě! Raději si ověřte.
Samotný Fanal s nejstaršími vavřínovými stromy, které pamatují ještě objevení ostrova, určitě stojí za návštěvu- více viz Výlety - Fanal.